Acest site este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

Continutul acestui site nu reprezinta in mod obligatoriu pozitia oficiala a Uniuniii Europene sau a Guvernului Romaniei.

Despre noi Mass-media Legaturi utile Contact
Prezentare proiect
Parteneri
Stadiul implementarii proiectului
Rezultatele proiectului
sansa
 

 

 

 

 

 

 

 

    3C – Calitatea Creaza Competente

Activitatile proiectului:

  • A1.Imbunatatire sistem de formare profesionala (FP) a personalului SPO, prin abordare inovativa interregionala intre regiunile Centru, Vest si Nord-vest, respectiv activitati de diagnosticare necesar de FP, dezvoltare si implementare plan si program de FP a personalului SPO pentru realizarea cresterii calitatii serviciilor active integrate inovatoare de ocupare (SOII), cu accent pe informare ºi consiliere, dezvoltare spirit antreprenorial si stimulare mobilitate:
    • Elaborare diagnoza necesar de FP prin agregare nevoi de FP intr-o matrice ce combina si integreaza un complex de factori: nevoi identificate in planul de FP institutional existent; nevoi la nivel de structuri administrative ale SPO: directii, servicii; compartimente; nevoi personale rezultate prin aplicare chestionar comprehensiv de sondaj pentru personalul SPO si nevoi rezultate din planurile de dezvoltare personala ale personalului SPO;
    • Elaborare si pilotare implementare plan si program de FP pe baza: prioritizarii nevoilor de dezvoltare profesionala si a carierei personalului SPO; a activitatilor moderne de pregatire:„on-the-job”; studiu si instruire „on-line”; mentorat; „coaching”; workshop-uri; actiuni de echipa si individuale etc.; stabilire si aplicare mecanisme de monitorizare, evaluare si revizuire a planului si programului de FP;
    • Organizare Grup de lucru comun format din experti SPO din cele 3 regiuni si experti ai partenerilor transnationali, pentru realizarea A1.1 si A1.2, prin integrarea experientei transnationale in elaborarea planului si programelor de FP si a unui model de cooperare la nivel regional.
  • A2.Realizare studiu si analiza de colectare informatii la nivel inovativ inter-regional privind cererea de competente si nevoi specifice de FP pentru personalul SPO, in linie cu cerintele Agendei UE 2020 cu privire la rolul SPO, complementar cu A1.1, inclusiv prin integrarea experientei transnationale in identificarea problemelor cheie care trebuie evidentiate in studii, sondaje, interpretare date si conturare a concluziilor
  • A3.Dezvoltare strategie si program FPC inovativ inter-regional pentru personalul SPO, pe termen mediu pana in 2013, in acord cu obiectivele privind rolul SPO in contextul politicii UE de coeziune economica si sociala, a politicii UE de ocupare, Agendei UE 2020, Planului National de Reforma Lisabona (cu accent pe cresterea calitatii serviciilor active de ocupare integrate: informare ºi consiliere, dezvoltare spirit antreprenorial si stimulare mobilitate): obiective, activitati, rezultate scontate, resurse alocate, participanti si metode de implicare, responsabilitati operatori SPO, modalitati de organizare etc.; pilotare implementare, monitorizare si revizuire strategie si program FPC, complementar cu A1.2 prin integrarea experientei partenerilor transnationali in cadrul procesului definirii strategiei si pilotarii implementarii
  • A4.Organizare cursuri de FP la nivel inter-regional in cele 3 regiuni pentru personalul SPO implicat in furnizarea serviciilor de ocupare, in concordanta si complementar cu A1.2 si A3:
    • Instrument modern si inovativ de furnizare servicii de consiliere profesionala - „Barometrul ocupabilitatii personale” ca instrument statistic de evaluare obiectiva ce va fi utilizat de catre personalul SPO anterior (pe baza dosarului somerului) sau la prima intalnire cu somerul  pentru conturarea caracteristicilor personale si estimarea probabilitatii gasirii unui loc de munca, instrument va permite categorizarea somerilor si alocarea eficienta a timpului si resurselor catre somerii greu de plasat, inclusiv integrarea experientei partenerilor transnationali;
    • Tehnica inovativa personalizata si servicii de ocupare individualizate, inclusiv consiliere personalizata prin „planul de actiune individualizat pentru reintegrarea somerilor pe termen lung (STL) si grupurilor vulnerabile (GV)”-descrierea unei piste individuale spre ocupare, ce va integra actiuni performante de consiliere, formare si adresare a multiplelor nevoi sociale ce adancesc distanta acestor categorii fata de piata muncii, inclusiv integrarea experientei partenerilor transnationali.
 

Back Next

Despre noi | Harta site | Pentru informatii detaliate despre programe cofinantate de Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati www.fonduri-ue.ro | Contact |